Löfbergs ICE Hunt

Kund: Löfbergs

Uppdrag

Löfbergs är en kaffeproducent som är nyskapande i sin produktutveckling och ligger i framkant inom kaffekulturens olika trender, både för varma som kalla drycker. Bacill har inte jobbat med Löfbergs tidigare, detta grundades ur en idé som vår Art Director fick under ett event i Karlstad där Löfbergs ICE delades ut till åskådarna. Vi presenterade en lösning där man både kunde dela ut produkter, fånga mottagarens uppmärksamhet och samtidigt skapa en interaktion med varumärket.

Lösning

Vi utvecklade en spelapp där det klassiska “det bränns” istället fokuserade på att hitta det kallaste. Med hjälp av en kompass, avstånd och skiftande grafik visade appen användaren mot de kallare områdena, så kallade “coldspots”, runt om de deltagande anläggningarna. Efter tre funna coldspots aktiverades en kupong som mot uppvisande på Löfbergs eventplatser belönade användaren med en gratis Löfbergs ICE. Användaren kunde även skicka en ICE till en vän (i Sälen) via en digital kupong.

Löfbergs ICE Hunt